Friday, April 1, 2011

Atasi Masalah Internet Download Manager (IDM) Tidak Compatible Dengan Firefox 4.0

Firefox 4 baru sahaja dilancarkan. Dan aku pun telah install dengan jayanya. Secara keseluruhanya memang sangat bagus firefox 4 ini. Bagi yang belum lagi menggunakan firefox 4 ini, sangatlah digalakkan. Kerana anda akan merasai kelainannya yang sangat ketara terutamanya dari segi kelajuan berbanding versi lama.



Bagi yang belum download/install firefox 4, boleh download terus je dari laman utama.http://www.mozilla.com/en-US/firefox/fx/

Bagi yang menggunakan add ons firefox pula, kebanyakan adalah compatible. Cuma satu je yang aku perasan tidak compatible dari yang aku guna, iaitu internet download manager (IDM). Tetapi aku sudah jumpa penyelesaian untuk masalah ini.( penting woo IDM ni bagi aku. Macam jantung firefox nih.:).

Cara untuk mengatasi masalah ini seperti berikut.


1. Klik link ini untuk pergi ke IDM support page

2. Scroll page tersebut sampai ke bawah, kemudian klik 'install'
Atasi Masalah Internet Download Manager (IDM) Tidak Compatible Dengan Firefox  4.0

3. Paparan yang keluar, klik 'allow'
Atasi Masalah Internet Download Manager (IDM) Tidak Compatible Dengan Firefox  4.0

4. Kemudian 'install'
Atasi Masalah Internet Download Manager (IDM) Tidak Compatible Dengan Firefox  4.0

5. Restart firefox, dan IDM sudah compatible dengan firefox 4 anda.:)
Atasi Masalah Internet Download Manager (IDM) Tidak Compatible Dengan Firefox  4.0


Selamat mencuba :)

No comments:

Post a Comment